Dressyrpass i snön

Inatt har det snöat lite grann så jag passade på att rida ett dressyrpass med Cirren på fältet. Men det blev klampar. Red dock väldigt lugnt så det funkade bra. Önskar att det blir vår snart så det blir lättare att rida. När det är sånt här väder så är det svårt att hitta motivation.

Cirren var i alla fall riktigt mjuk och fin, gick lite låg i formen, men lät honom göra det eftersom underlaget inte var det bästa. Sätter man lite mer tryck i honom så brukar han komma fram bättre med nosen. Sen är det ju inte riktigt rollkur jag ängnar mig åt, jag låter honom själv välja plats på nosen.

Ska försöka rida båda imorgon, men som sagt, det beror på underlaget.


Lite mer snö så skulle det funka bättre att rida...

Kommentarer
Postat av: Hälsoprojektet

Är du intresserad av hälsa? Besök gärna vår blogg, allt om hälsa- kost, motion och vila. Just nu kan ni läsa om vår intervju med personlige tränaren Robert! MVH Hälsoprojektet

2009-02-06 @ 13:29:18
URL: http://halsoprojektet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0