Sadelprovning del 8 - Hoppning

Loppan kändes seg när jag travade fram på fältet, jaha, han gillar inte sadeln var min första tanke, men när det blev dags för galopp så var segheten som bortblåst... När han var framriden så fortsatte träningspasset på ridbanan. Hade lagt upp en studs och ett räcke för att provhoppa sadeln.

Studs??? Vad är det sa Loppan (som faktiskt hoppat det innan, även om det var förra året) och höll på att stanna mitt över första krysset, men hoppade vidare i efter lite påtryckning från piloten. Sen var det roligt när han väl förstått, men sen blev det lite jobbigt...

Under räcket hade jag lagt dit våran fina vattenmatta (en gammal trasmatta gjort i plastband), man tager vad man haver. Det var lite konstigt men ingen tendens till att smita förbi eller vägra, däremot hoppade han lite snett för att slippa hoppa över det blå. Sista hoppet blev riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0