Full rulle idag

Idag har jag hunnit med en hel massa med hästarna. Fixade stallet på morgonen och sen tog jag in Loppan.

Borstade och gjorde iordning honom och red sen ut en sväng för att värma upp. Lättare att motivera honom om man inte rider ett helt pass på ridbanan. Så vi red fram på en skogsväg en bit hemifrån, det blåste en hel del, men idag fanns inga farligheter i skogen.

När vi kom tillbaka hem blev det ridbanan och lite hoppning, började att hoppa över en "låda" där jag lagt dit en vattenmatta, bara lite otäckt första gången sen skuttade han bara på. Efter det hoppade vi en oxer, full fart mot hindret tycker ponnyn, jag tycker väl att man kanske kan kontrollera sig lite. Men så länge han tycker det är roligt och inte skenar mot hindren så får han väl hållas. Några däck stog näst på tur och sen hoppade vi en liten bana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0